Skoro svako veliko ime u istoriji, na polju bilo koje oblasti, dodatno se razvilo zahvaljujući ostvarenoj saradnji sa nekim brendom. Osvrnimo se samo na automobilsku industriju i već u okviru nje su primetni brojni primeri: spoj BMW-a sa Mercedesom u vezi tehnologije autonomnih vozila; Audija sa Poršeom, Forda sa Toyotom i tako dalje.
Sada zamislite samo koliko jedna kompanija može biti jaka na tržištu kada je pored saradnje sa drugim firmama, već sazdana od dva značajna brenda. Tipičan primer je ,,Šefler grupa“ iz oblasti industrije ležajeva, koju su osnovala tri renomirana brenda – FAG, INA i LuK, a o kojima ćemo danas upravo i govoriti. Reći ćemo nešto više o njihovom nastanku, razvoju, koliko su kvalitetni ina/fag lezajevi i druge zanimljive činjenice o istima.
Ali na samom početku predstavićemo ,,Šefler grupu“ – kako su je pomenuti brendovi izgradili i učinili pravim svetskim liderom u oblasti industrijskih ležajeva.
Firme INA, FAG i LuК decenijama su se razvijale svojim putanjama, nezavisno jedna od druge, a svaka sa specifičnom stručnošću u različitim oblastima. Ono što je zanimljivo jeste to što su se ova tri brenda vremenom ujedinila, te danas čine deo ,,Schaeffler gruppe“ – kompanija koja sa pomenutim brendovima pažljivo razvija proizvode, namenjene za implementaciju u mašinama, vozilima, opremi, a ono po čemu se firma, između ostalog, ističe jeste prodaja lezajeva.
Za ,,Schaeffler gruppe“ možemo reći da je jedna velika prodavnica lezajeva i drugih proizvoda, specijalno namenjenih za primenu u različitim oblastima, kao što su automobilska, prehrambena, a od velikog značaja su za primenu u avijaciji i aeronautici.
Efikasno poslujući u mnogobrojnim državama i postepeno stičući zasluženi autoritet na tržištu, ova kompanija danas predstavlja vodećeg proizvođača ležajeva na globalnom nivou. Sa preko 76.000 zaposlenih širom sveta, ona je jedna od najvećih nemačkih i evropskih industrijskih kompanija u porodičnom vlasništvu. Impozantna je činjenica da ima 180 lokacija u preko 50 zemalja, te tako i svetsku mrežu proizvodnih lokacija, razvojno-istraživačkih postrojenja, prodajnih kompanija, projektantskih kancelarija i centara za obuku.
Spomenuli smo da je u pitanju porodično vlasništvo, a sve je počelo od dva brata – Dr Vilhelma i dr inžinjera Georga Šeflera i njihove odluke da osnuju Industriu GmbH u Hercogenaurahu, tokom 50-tih godina prošlog veka. Dok je prvi od njih dvojice bio fokusiran na proizvodnju tekstila, drugi je važio za neumornog pronalazača, te je tako razvio svoj patent: igličasti valjkasti ležaji sa kavezom iliti lageri. Prodaja ovog proizvoda je u tom trenutku bila nemoguća, dok nije prihvaćen kao patent tokom 1950-te godine.
Budući da je put do razvitka ove firme bio dug i mogli bismo u nedogleg pisati o njenoj istoriji, odlučili smo u nastavku istaći one najvažnije godine, koje su bile prekretnice, na putu od Industrie GmbH (koja je postavila kamen temeljac brendu INA-e pre 75 godina) do današnje porodične kompanije koja je javno kotirana, i za koju su glavna asocijacija lageri (prodaja lezajeva).
Tokom 1951, dr Georg Šefler je razvio inovativni igličasti ležaj sa kaveznim sklopom, koji je označio revoluciju u oblasti industrije ležajeva i pomogao INA-i da se visoko pozicionira na tržištu tehnologije. A sama zanimljivost se veže za ime brenda. Naime, INA kombinuje prvo slovo naziva kompanije „Industrieverk (Schaeffler o.H.G.)“ sa prvim dvama slovima nemačke reči za „igličasti valjkasti ležaj“, koja glase „Immer Neue (Aufgaben)“ ili ti na srpskom – uvek novi zadaci. Tada se INA značajno razvila kao brend, ali je i često korišćena alternativa zvaničnom imenu kompanije. Danas se i dalje nalazi na čelu firme, nastavljajući da razvija proizvode, koji ne samo da su visoko-kvalitetni, već i isplativi po kupce.
Iako jedan od braće, Dr Georg Šafler, nikada nije studirao inženjering, njegove ideje dovele su do globalnog tehnološkog lidera – kompanije, koja je ljudima poznata kao prodavnica lezajeva ili su im lageri/prodaja lezajeva prva asocijacija na ovaj brend. Upravljajući poslovanjem 5 decenija, Georg Šafler je stalno preispitivao ideje i uvek je tražio nešto novo, što nas dovodi do slogana „Uvek novi zadaci“, a koji je karakterističan za celokupno poslovanje, bilo da su u pitanju novi projekti ili poslovi koji se tiču proizvoda (Ina lezajevi,) njihovog razvitka i proizvodnje. Uvek se težilo ka novim zadacima, a što je ostalo i dan-danas kao vodilja ove firme.
Nakon Georgove smrti tokom 1996. godine, njegova udovica Marija-Elizabeta i njihov sin Georg F. V. Šefler preuzeli su odgovornost i našli se na čelu brenda INA, koji je u to vreme bio globalni igrač sa oko 20.000 zaposlenih. Otprilike na prelazu u novi milenijum, Marija-Elizabeta i njen sin započeli su brojne inicijative za povećanje stručnosti i obima kompanije kao tehnološkog partnera i težili da INA lezajevi i drugi proizvodi steknu još veću popularnost na tržištu, te tako postanu glavna ,,prodavnica“ lezajeva i brojne opreme za mašine iz raznih oblasti.
Par godina kasnije, tačnije 1999-te, LuК je u potpunosti integrisan u kompaniju Šeflerovih, a preuzimanje FAG-a usledilo je 2001. godine, čime je ,,Šefler Grupa“ postao drugi najveći svetski proizvođač, kada je u pitanju kotrljajuci lezaj.
S druge strane, FAG svoje poreklo duguje biciklu. Naime, kuglični elementi korišćeni u ležajevima za bicikle prvobitno su bili ručno izrađivani, ali je 1883. godine Fridrih Fišer izumeo mašinu za pravljenje kuglica koja je omogućila da budu visoko precizni kuglicni lezajevi – cena im se u tom periodu razlikovala od ove današnje, ali je tada, kao i sada, zavisila od modela i tipa lagera.
I konačno dolazimo do same godine nastanka ,,Schaeffler gruppe“, a to je kraj 2002-te. Tada su INA, LuК i FAG odlučili da se ujedine i formiraju ovu kompaniju, pod motom „Zajedno pokrećemo svet“. Važno je spomenuti da se njihovi ležajevi odlikuju značajnim rezervnim kapacitetom i nižim troškovima zbog dužeg veka trajanja i manjom potrošnjom energije, što je svakako dobro imati u vidu prilikom planiranja njihove kupovine.
Od trenutna osnivanja, pomenuta firma kreće uzlaznom putanjom, konstantno težeći da pruži samo najbolji kvalitet svojoj publici. Raspolaže raznim vrstama lagera, koji bi vam mogli zatrebati za određenu mašinu u svom domaćinstvu ili auto.
Bilo da vam je potreban kotrljajuci lezaj ili ipak kuglicni lezajevi – cena ovih proizvoda je povoljna, kvalitet zagarantovan, dok kompletnu ponudu INA i FAG lezajeva možete otkriti na našem sajtu, gde vam je dostupan katalog lezajeva sa dimenzijama, radi lakšeg pronalaska onog adekvatnog.
Iako je poslovanje kompanije Šeflerovih prenošeno s kolena na kolena, moto svih članova je ostao isti – fokus na viziju da kompanija postane najkvalitetniji i renomiran dobavljač, kako u automobilskoj, tako i mnogim drugim industrijama.
FAG je decenijama jedan od vodećih brendova u industriji ležajeva u svetu i zalaže se za kvalitet i inovacije. Kao što smo spomenuli, njegova matična kompanija ,,Schaeffler gruppe“ sa sedištem u Nemačkoj, jeste integrisani dobavljač ležajeva, koji se koriste u automobilskoj i drugim industrijama. Zapravo, FAG lezajevi se upotrebljavaju širom sveta, a zanimljiva je činjenica da se isporučuju NASA-i za aplikacije spejs šatlova, kao i Evropskom konzorcijumu, koji proizvodi svetski poznate avione ,,Airbus“. Pored ležajeva, kompanija proizvodi i sopstvenu liniju visoko-kvalitetnih industrijskih maziva poznatih kao ,,Arcanol“.
S druge strane, tu je i INA – još jedan brend ,,Šefler Grupe“, koji zajednom sa FAG-om obezbeđuje kotrljajuće/klizne ležajeve i linearne sisteme, kao i razne druge precizne komponente za automobilsku industriju za motore, menjače i pogonske sisteme širom sveta. Već 60 godina, INA lezajevi su ključni u kreativnim aplikativnim rešenjima, nudeći vrhunsku inženjersku i proizvodnu stručnost svojim kupcima.
Trenutno, INA broji preko 63 proizvodna pogona širom sveta, što ovom brendu omogućava da zadrži svoju konkurentsku prednost u industriji ležajeva i na globalnom tržištu.
Otkako su predstavili svoj proizvod koji definiše industriju, a to je igličasti valjkasti ležaj sa kavezom, INA se svrstava među najcenjenije brendove na tržištu. Zajedno sa FAG-om, jedan je od vodećih svetskih dobavljača u raznim industrijama, na čelu sa automobilskom. Danas se ovi brendovi mogu pohvaliti kompletnom linijom proizvoda od igličastih ležajeva preko valjaka za lagere do ležajeva sa kugličnim vijcima.
Ovde na E-lageru dostupan vam je katalog lezajeva sa dimenzijama, a kog, između ostalih poznatih brendova, čine i FGA i INA proizvodi, poput:
• FAG/INA cilindrično valjkasti ležajevi – vitalni su deo mnogih mašina i alata u industriji
• FAG/INA kuglični lezajevi – jesu jedan od najčešćih tipova ležajeva za upotrebu u raznim mehaničkim operacijama
• FAG/INA igličasti ležajevi – koriste se za kao oslonac alatnim mašinama, ali i kod vratila električnih uređaja.
I još mnogo toga!
Samo koristite pretraživač na vrhu stranice da biste pronašli određeni brend ležaja ili delove prema broju artikla. A možete i nas kontaktirati i dozvoliti nam da određeni proizvod pronađemo za vas.
Iako su uglavnom manjih dimenzija, od njih nekada zavisi da li ćete uspeti da pokrene svoj auto i stignete na posao ili možda uključite određenu mašinu u svom domu. Oni zapravo pokreću svet.
Iz tog razloga, neka vam pri izboru ležajeva, kvalitet uvek bude na vrhu liste prioriteta. Pored pružanja odličnih performansi, nemoguće je ne uzeti u obzir i iznos proizvoda. Bilo da vas zanimaju valjkasti ili kuglicni lezajevi, cena će verovatno biti među prvim faktorima koje ćete razmotriti.
Stoga, ako ste zainteresovani da kupite kvalitetne, ali istovremeno i povoljne ležajeve, pogledajte našu ponudu, u okviru koje se nalaze oni, koji su po veoma pristupačnim cenama. Takođe nudimo i fleksibilne opcije plaćanja, jer se trudimo da u potpunosti izađemo u susret svojim kupcima.
Pružamo vam bogat asortiman proizvoda, te verujemo da ćete pronaći ono što vam treba. Bilo da vam je potrebno više informacija o našim artiklima ili uslugama, ne ustručavajte se da nas kontaktirate na mejl: office@e-lager.rs ili tel: +381 66 5744 628, a naš tim će vam pružiti odgovore na sva pitanja koja vas zanimaju.