Bačvasti ležajevi su samopodesivi, pa su stoga neosetljivi na ugaona odstupanja osovine u odnosu na kućište ili na ugibanje osovine. Po tome su slični sa samopodesivim kugličnim ležajevima, ali im je nosivost znatno veća i u radijalnom i u aksijalnom pravcu. Bačvasti ležajevi su generalno ležajevi pogodni za primenu kod velikih opterećenja.
SKF bačvasti ležajevi sadrže veliki broj dugih, simetričnih valjaka većeg prečnika i zato mogu nositi i ekstremno velika opterećenja. Njihova unutrašnja geometrija je vrhunsko dostignuće tehnike. Neke jedinstvene osobine, kao što je plivajući prsten za vođenje, poseban oblik kotrljajnih staza sa optimalnom nosećom geometrijom, omogućavaju SKF bačvastim ležajevima:
SKF bačvasti ležajevi se proizvode sa cilindričnim ili sa koničnim otvorom. Konični otvor ima nagib od 1:12, osim za široke serije 240 i 241 gde je nagib konusa 1:30.
SKF takođe isporučuje odgovarajuće stezne čaure i čaure za izvlačenje koje su namenjene za ležajeve sa koničnim otvorom. To omogućava da se ležajevi jednostavno ugrađuju na glatke ili stepenaste osovine. Odgovarajući pribor za ugradnju i za demontažu, naročito za velike ležajeve, može se takođe isporučiti.
Dimenzije ležaja koji su navedeni u tabelama su u skladu sa ISO 15-1981 standardom.
SKF bačvasti ležajevi se standardno proizvode sa normalnim zazorom. Tolerancije su u skladu sa standardom ISO 492:1994
SKF bačvasti ležajevi standardno imaju normalni unutrašnji radijalni zazor. Mogu se dobiti i sa manjim i sa većim zazorom od normalnog, ali se to mora proveriti pre naručivanja. Granice tolerancija unutrašnjeg zazora su u skladu sa standardom ISO 5753:1991.
Zavisno od serije i veličine, SKF bačvasti ležajevi se izvode prema jednom od crteža datimna slici ispod. O izvođenju možete pogledati ukratko u sekciji "Dodatne oznake" Osim par izuzetaka, SKF bačvasti ležajevi imaju kružni žleb i tri otvora za podmazivanje na spoljašnjem prstenu (izvođenje W33). Ovo je sada standard za ležajeve označene sa E.
Konični ležajevi su projektovani za kombinovana (aksijalna i radijalna) opterećenja. Jednoredni konični ležajevi nose samo aksijalne sile u jednom pravcu. Oni se zato koriste u paru tako da pridodati ležaj preuzima aksijalne sile koje dolaze iz drugog pravca. Ležajevi se mogu rastaviti, pa se unutrašnji prsten sa sklopom valjčića i kaveza može ugraditi odvojeno do spoljašnjeg prstena.
SKF konični ležajevi, posebno TQ serija, predstavljaju poslednje tehničko dostignuće. Geometrija dodira između valjčića i kotrljajne staze, ostvaruje se po optimalnom "logaritamskom profilu". Optimalna unutrašnja geometrija, uključujući dodir između valjčića i ramena prstena, daju sledeće prednosti SKF koničnim ležajevima:
SKF ležajevi CL7A i CL7C izvođenja, koriste se u najtežim radnim uslovima, npr. kod uležištenja prenosnika na zadnjoj osovini automobila. Ovi ležajevi pružaju visoku radnu tačnost i posebno povoljne karakteristike trenja.
Metričke mere: ovde oznake slede na uobičajeni sistem označavanja metričkih ležajeva, a to znači da se navode ISO oznaka serije, a zatim veličina otvora.
SKF proizvodi jednoredne konične ležajeve u metričkim i inch merama. Osim takozvanih "najčešće traženih ležajeva" koji su prikazani u tabelama, SKF proizvodni program pokriva i druge konične ležajeve raznih tipova i veličina. U to su uključeni i upareni jednoredni ležajevi. Dalje informacije mogu se dobiti nazahtev.
Dimenzije metričkih koničnih ležaja navedenih u tabelama koje slede, u skladu su sa ISO355-1977 standardom, a one u inch merama odgovaraju standardu ABMA 19-1974.
SKF metrički jednoredni konični ležajevi proizvode se standardno u normalnim tolerancijama. One su u skladu sa standardom ISO 492:1994.
Pogledajte širok asortiman ležajeva i srodnih proizvoda i kontaktirajte uvek ljubazno osoblje za više informacija.